
CO NABÍZÍME?
- docházku každý všední den od 7.30 do 16.30 hod.
- jednu věkově smíšenou třídu pro max. 15 dětí
- respektující a celostní přístup
- koncept vzdělávání vycházející z Montessori pedagogiky a Montessori terapie
- přátelské a podnětné prostředí rozvíjející zdravé vztahy, úctu, respekt a toleranci k sobě, k druhým i k prostředí kolem nás
- vedení dětí k ekologii a zdravému životnímu stylu
- připravené prostředí odpovídající vývojovým potřebám předškolních dětí
- odborný tým s velkým mezioborovým přesahem
- externě spolupracující specialisty z různých oblastí – logopedie, neurologie, psychologie, psychoterapie, fyzioterapie, homeopatie, osteopatie, TČM…
- individuální přístup – ke každému dítěti i ke každé rodině
- úzkou spolupráci s rodinou a podporu rodičů ve výchově a rozvoji dětí
- cílenou přípravu dětí pro vstup do školy
- podporu dětí, rodičů i pedagogů při přechodu do ZŠ
xx
Nabízíme předškolní vzdělávání, které dává smysl a připraví děti na život i na vstup do školy. Děti mají od přírody touhu učit se, poznávat a objevovat. O tyto dary však bohužel často přichází, a to vinou tlaku na výkon, soutěží a nevhodnými metodami učení, které jim předkládá běžný vzdělávací systém. Malé děti se učí a soustředí v pohybu, proto nás pohyb provází celým denním programem a všemi aktivitami. Je dokázáno, že děti, kterým je při vzdělávání hojně dopřáván pohyb, hodně pracují rukama a aktivně používají všechny své smysly, se rozvíjí rychleji, komplexněji a jsou psychicky vyrovnanější. Naše školička dětem poskytuje organizovaný a jasně strukturovaný prostor, přizpůsobený jejich vývojovým potřebám, kde mají příležitost všechno dokázat samostatně, což výrazně posiluje sebehodnotu a motivaci. Každé dítě zde má možnost vybrat si aktivity v oblasti, která ho právě zajímá a pracovat na nich vlastním tempem a vlastním stylem. Ve školičce máme zároveň ale jasný řád a neměnná pravidla, což pomáhá zajistit fungování třídy, svobodu a bezpečí pro všechny děti. K dětem se chováme tak, jak chceme, aby se ony chovaly k nám.






Ve školce je jedna věkově smíšená třída s 15 dětmi ve věku od 3 do 7 let. Při přijímání dětí dbáme na to, aby aktuální kolektiv dětí obohacoval nové dítě a aby zároveň i nové dítě něčím obohatilo stávající kolektiv. Jedině tak můžeme zaručit, že náš koncept předškolního vzdělávání bude skutečně efektivní a děti se v něm budou přirozeně rozvíjet. Můžeme tedy vždy přijmout jen určité množství dětí, které mají speciální vzdělávací potřeby, aby nedošlo k narušení harmonického chodu třídy a všechny děti u nás našly to, co potřebují.
PRŮBĚH DNE VE ŠKOLCE – platný od září 2023
7.30 – 8.15 hod. | Příchod dětí do školky, práce v připraveném prostředí | Po příchodu se děti věnují činnostem dle svého zájmu. |
8.30 – 8.50 hod. | Společné setkání na elipse (cvičení pohybu na linii, společná práce s tématem daného měsíce, probrání potřebných školičkových záležitostí) | V tento čas se spolu všichni potkáváme na jednom místě a při společných činnostech. |
8.50 – 9.50 hod. | Práce v připraveném prostředí | Individuální práce dítěte – dítě si práci samo volí, podle svých aktuálních preferencí. |
9.50 – 10.10 hod. | Dopolední svačina | Děti se zapojují do příprav, sami si pak volí, co z nabídky budou jíst a kolik toho budou jíst. |
10.10 – 12.10 hod. | Pobyt venku / práce v připraveném prostředí | Chodíme do přírody v blízkém okolí (Hostibejk, les) a nebo na naší malou zahrádku, kde je opět připraveno podnětné prostředí pro rozvoj dětí. |
12.10 – 12.30 hod. | Skupinové řízené aktivity | Skupinové řízené aktivity, které jsou zaměřené na komplexní rozvoj a spolupráci ve skupině. |
12.30 – 13.00 hod. | Oběd | U nás si děti i u oběda vybírají co budou jíst, kolik toho budou jíst a jak to budou mít nandané na talíři 🙂 pokud nechtějí jíst, nejedí (k jídlu děti nenutíme). |
13.00 – 13.15 hod. | Vyzvedávání dětí v případě odchodu po obědě | V případě vyzvedávání dětí po obědě je nutné dodržovat toto časové okno, aby nedocházelo k rušení ostatních dětí během relaxační pauzy. |
13.00 – 14.00 hod. | Relaxační pauza / individuální práce v připraveném prostředí (děti, které nechtějí odpočívat) | Některé děti u nás spí, některé jen leží, nekteré odpočívají ve čtecím koutku a jiné pracují… každý dle svých potřeb. |
14.00 – 15.00 hod. | Aktivity pro komplexní rozvoj | Skupinové nebo individuální řízené aktivity, které rozvíjí děti po všech stránkách – kognice, percepce, motorika, zdvořilost, samostatnost, spolupráce, hudba, umění… |
15.00 – 15.20 hod. | Odpolední svačina | Děti se zapojují do příprav, sami si pak volí, co z nabídky budou jíst a kolik toho budou jíst. |
15.20 – 16.20 hod. | Vyzvedávání dětí, práce v připraveném prostředí | Čas určený pro vyzvedávání dětí – děti v tomto čase pokračují v samostatné práci s pomůckami nebo se věnují činnostem dle svého zájmu. |
do 16.30 hod. | Opuštění prostor školičky, uzavření školičky | Vhodné je vyzvedávat děti ve třídě do 16.20 hod., abyste měli dostatek času pro klidný odchod ze školičky. |
Podpora inkluze
Pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, které k nám dochází v rámci inkluze, nabízíme možnost rozšíření programu školky o komplexní terapeutickou péči. Na terapie pak děti dochází nejčastěji v doprovodu rodičů, kteří jsou u nás přímými účastníky terapeutického procesu a s dětmi následně pracují doma, podle konkrétních instrukcí od terapeutů. Terapie jsme schopni zajistit i v rámci denního programu školky, bez přítomnosti rodičů, pokud u terapií nechtějí být přítomni. S vhodnou podobou programu pro Vaše dítě Vám poradíme po uplynutí adaptačního období ve školičce a po vyhodnocení vstupní diagnostiky – konkrétní podobu programu sestavujeme vždy rodině na míru.
PŘIPRAVENÉ PROSTŘEDÍ PODPORUJÍCÍ KOMPLEXNÍ ROZVOJ
Prostředí školičky je upraveno tak, aby podněcovalo zájem dětí a chuť objevovat, rozvíjelo všechny potřebné oblasti a samostatnost, zároveň bylo estetické a nepřehlcující. Děti v tomto prostředí mohou vše zvládnout bez pomoci dospělého (všude dosáhnou, všechno potřebné mají volně přístupné, vše má své místo a ve všem je neměnný řád). Vše je uspořádáno a připraveno tak, aby byly respektovány vývojové potřeby dětí předškolního věku. Ve školičce jsou zavedena neměnná pravidla, která umožňují bezproblémové fungování třídy a dávají dětem pocit jistoty a bezpečí, což je základní podmínkou pro proces učení.
V průběhu dne si o spoustě činností rozhodují děti samostatně, na zákadě volby, čímž podporujeme schopnost rozhodování, porozumění aktuální situaci a uvědomění si odpovědnosti za svá rozhodnutí.
Zásadní součástí naší péče je úzká spolupráce s rodinou. Rodiče pravidelně informujeme o veškerém dění ve školičce, probíráme možnosti podpory naší terapeutické péče v domácím prostředí, učíme rodiče s dětmi efektivně spolupracovat a zavádět již osvojené dovednosti do běžného života. K tomuto slouží konzultace, supervize a vzdělávací akce.






TÉMATA, KTERÁ NÁS PROVÁZÍ BĚHEM ROKU VE ŠKOLIČCE
Svět kolem nás
Naším společným „malým světem“ je naše školička, ve které se během tohoto tematického bloku učíme společně žít a fungovat jako komunita, abychom si vytvořili příjemné prostředí pro náš každodenní život. Věnujeme se také naší rodině a místu, kde bydlíme.
Naše planeta
V minulém bloku jsme se zaměřili na náš malý školičkový svět a teď je čas si ukázat ten opravdový celý velký svět a jeho místo ve vesmíru.
Vánoce
Prosinec věnujeme Vánocům. Společně se na ně připravíme, řekneme si spoustu informací k tomuto svátku a společně se na Vánoce připravíme.
Člověk
Naší planetu už známe a teď je třeba se blíže seznámit se životem na Zemi. Jako první téma této rozsáhlé oblasti je na řadě člověk a jeho život.
Moje tělo
Víme už kdo je člověk a jak na té naší planetě žije, teď je tedy čas se zaměřit trochu podrobněji na tělesnou schránku člověka, zjistit jak funguje a jak můžeme zařídit, aby fungovala co nejlépe a co nejdéle.
Svět rostlin
Všechno začíná růst a kvést a tak je nejlepší čas se seznámit s rostlinnou říší. Společně budeme poznávat rostliny v různých ekosystémech, naučíme se je pěstovat a ukážeme si možnosti jejich využití.
Svět zvířat
Příroda je v tuto dobu plná mláďat a tak je nejvhodnější doba k poznávání světa zvířat. Naučíme se je poznávat, dozvíme se jak je chovat, řekneme si něco o jejich komunikaci a podíváme se jak která zvířata bydlí.
Učíme se v přírodě a s přírodou
V teplých měsících trávíme hodně času venku, pokud nám to počasí dovolí. Chodíme do přírody, kde se věnujeme projektovým aktivitám, které se vážou k jednotlivým tematickým blokům.
Během roku do programu průběžně vstupuje téma ročních období, události a svátky.