Potřebuji školku HNED
Ve školce máme aktuálně 2 volná místa k okamžitému nástupu nových dětí.
MÁTE ZÁJEM O OKAMŽITÝ NÁSTUP DO ŠKOLKY?
- podívejte se, co by dítě při přijetí do školky mělo zvládat a zjistěte, zda toto vaše dítě splňuje
- přečtěte si fialový text a zjistěte, zda k nám fakt chcete 🙂
- kontaktujte ředitelku MŠ a domluvte si osobní schůzku u nás ve školce
Předškolní vzdělávání spočívá ve vzdělávací činnosti a dítě přijaté k předškolnímu vzdělávání již proto musí být způsobilé plnit požadavky, které jsou stanovené rámcovým a školním vzdělávacím programem. Znamená to, že:
- psychický a fyzický stav dítěte umožňuje zařazení do předškolní péče, což znamená, že dítě je schopno aktivně absolvovat kompletní denní program, včetně pohybu venku
- dítě zvládá odloučení od rodičů nebo je připraveno s tím začít pracovat
- dítěmá základní návyky v sebeobslužných činnostech
- je bez plen*
- má základní návyky při dodržování hygieny
- samo pije z hrnečku
- dokáže se samo najíst
- je vedeno k samostatnému oblékání, u kterého spolupracuje a aktivně se zapojuje
- dítě je bez dudlíku ve školce i doma
- dítě reaguje na své jméno a dokáže splnit běžně užívané verbální pokyny
- je patrná ochota dítěte ke spolupráci
- dítě dokáže respektovat řízenou aktivitu
- dítě se umí chvíli soustředit na vlastní práci
- dítě se dokáže bezpečně pohybovat v připraveném Montessori prostředí (sklo, keramika, přírodniny, velké množství kartiček a didaktických materiálů uspořádaných podle jasného řádu)
- dítě se dokáže posadit se ke stolečku/na pracovní místo a vydržet chvíli na tomto místě
- dítě je schopno absolvovat vycházku
*může být poskytnuta výjimka, v případě dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami
Věnujte prosím pozornost následujícím řádkům, ať nejste zaskočeni tím, jak to u nás skutečně vypadá a jak fungujeme – občas se nám to stává 🙂
Pracujeme podle principů Montessori pedagogiky, což znamená, že ve školce nemáme hračky a děti si u nás nehrají v tom běžném slova smyslu, jak si to většina rodičů představuje – takže žádné kočárky, panenky, vláčky a autíčka nemáme a věřte, že nikomu nechybí 😉 Naše připravené prostředí nabízí tolik rozmanitých a zajímavých aktivit, že si každé dítě vybere to, co ho právě zajímá a baví. Ve třídě máme hodně skla, porcelánu a dalších rozbitných věcí a potřebujeme, aby se i nové děti dokázaly v takovémto prostředí bezpečně pohybovat – manipulaci s těmito věcmi a práci s nimi je naučíme, zpočátku nám stačí, když po nás nebudou porcelán házet 😀 Věříme, že pokud děti chceme připravit na skutečný život, musíme jim ho ukazovat ve skutečné podobě a učit je v něm samostatně fungovat, což nám plastové a jiné nerozbitné věci prostě nezařídí – pro učení je důležitá vlastní zkušenost a prožitek. Naším cílem je příprava dětí do života a do dalšího stupně vzdělávání – nejsme zaměřeni na opečovávání dětí – u nás děti pečují sami o sebe, o prostředí, o kamarády a mnohdy i o nás dospělé 😀 Snažíme se tedy dosáhnout co nejvyššího stupně samostatnosti a budeme po nějakém čase chtít i od vás, abyste dětem umožnili být samostatné (i když to bude občas o nervy). Děti budou potřebovat, abyste postupem času začali doma používat stejné metody a postupy jako my, aby v tom neměly hokej a dokázaly se v tomto světe dobře orientovat. Ještě je důležité zmínit, že u nás platí jasná a neměnná pravidla a to jak pro děti, tak i pro dospělé. Tato pravidla nám pomáhají zajistit prostředí, kde děti mohou pracovat na svém rozvoji formou nápodoby…
Jestli jste se do teď nevyděsili, můžete přejít k dalšímu kroku a domluvit si osobní schůzku u nás ve školce 🙂