Potřebuji školku HNED

Ve školce máme aktuálně 2 volná místa k okamžitému nástupu nových dětí.

MÁTE ZÁJEM O OKAMŽITÝ NÁSTUP DO ŠKOLKY?

  • podívejte se, co by dítě při přijetí do školky mělo zvládat a zjistěte, zda toto vaše dítě splňuje
  • přečtěte si fialový text a zjistěte, zda k nám fakt chcete 🙂
  • kontaktujte ředitelku MŠ a domluvte si osobní schůzku u nás ve školce

Předškolní vzdělávání spočívá ve vzdělávací činnosti a dítě přijaté k předškolnímu vzdělávání již proto musí být způsobilé plnit požadavky, které jsou stanovené rámcovým a školním vzdělávacím programem. Znamená to, že: 

  • psychický a fyzický stav dítěte umožňuje zařazení do předškolní péče, což znamená, že dítě je schopno aktivně absolvovat kompletní denní program, včetně pohybu venku
  • dítě zvládá odloučení od rodičů nebo je připraveno s tím začít pracovat
  • dítěmá základní návyky v sebeobslužných činnostech
    • je bez plen*
    • má základní návyky při dodržování hygieny
    • samo pije z hrnečku
    • dokáže se samo najíst
    • je vedeno k samostatnému oblékání, u kterého spolupracuje a aktivně se zapojuje
  • dítě je bez dudlíku ve školce i doma
  • dítě reaguje na své jméno a dokáže splnit běžně užívané verbální pokyny
  • je patrná ochota dítěte ke spolupráci
  • dítě dokáže respektovat řízenou aktivitu
  • dítě se umí chvíli soustředit na vlastní práci
  • dítě se dokáže bezpečně pohybovat v připraveném Montessori prostředí (sklo, keramika, přírodniny, velké množství kartiček a didaktických materiálů uspořádaných podle jasného řádu)
  • dítě se dokáže posadit se ke stolečku/na pracovní místo a vydržet chvíli na tomto místě
  • dítě je schopno absolvovat vycházku

*může být poskytnuta výjimka, v případě dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami

Věnujte prosím pozornost následujícím řádkům, ať nejste zaskočeni tím, jak to u nás skutečně vypadá a jak fungujeme – občas se nám to stává 🙂

Pracujeme podle principů Montessori pedagogiky, což znamená, že ve školce nemáme hračky a děti si u nás nehrají v tom běžném slova smyslu, jak si to většina rodičů představuje – takže žádné kočárky, panenky, vláčky a autíčka nemáme a věřte, že nikomu nechybí 😉 Naše připravené prostředí nabízí tolik rozmanitých a zajímavých aktivit, že si každé dítě vybere to, co ho právě zajímá a baví. Ve třídě máme hodně skla, porcelánu a dalších rozbitných věcí a potřebujeme, aby se i nové děti dokázaly v takovémto prostředí bezpečně pohybovat – manipulaci s těmito věcmi a práci s nimi je naučíme, zpočátku nám stačí, když po nás nebudou porcelán házet 😀 Věříme, že pokud děti chceme připravit na skutečný život, musíme jim ho ukazovat ve skutečné podobě a učit je v něm samostatně fungovat, což nám plastové a jiné nerozbitné věci prostě nezařídí – pro učení je důležitá vlastní zkušenost a prožitek. Naším cílem je příprava dětí do života a do dalšího stupně vzdělávání – nejsme zaměřeni na opečovávání dětí – u nás děti pečují sami o sebe, o prostředí, o kamarády a mnohdy i o nás dospělé 😀 Snažíme se tedy dosáhnout co nejvyššího stupně samostatnosti a budeme po nějakém čase chtít i od vás, abyste dětem umožnili být samostatné (i když to bude občas o nervy). Děti budou potřebovat, abyste postupem času začali doma používat stejné metody a postupy jako my, aby v tom neměly hokej a dokázaly se v tomto světe dobře orientovat. Ještě je důležité zmínit, že u nás platí jasná a neměnná pravidla a to jak pro děti, tak i pro dospělé. Tato pravidla nám pomáhají zajistit prostředí, kde děti mohou pracovat na svém rozvoji formou nápodoby…

Jestli jste se do teď nevyděsili, můžete přejít k dalšímu kroku a domluvit si osobní schůzku u nás ve školce 🙂

Pokud se vám nechce telefonovat, můžete si o termín osobní schůzky ve školce požádat i prostřednictvím tohoto formuláře.

215
Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram