Michaela Štancová
Průvodkyně dětí
Mia do školičky nastoupila v roce 2019 s velkým nadšením pro práci s dětmi, které se chtěla vždy věnovat. Zpočátku moc netušila, jak náročná práce to u nás bude, ale nevzdala to a postupně získávala (a stále získává) další potřebné vzdělání, informace a zkušenosti, které jí pomáhají s láskou provázet děti na jejich cestě za objevováním světa.
Mia se v průběhu let stala klíčovou postavou v našem týmu, a to zejména díky své férovosti, empatii, spolehlivosti, obětavosti a laskavosti. Její aktuální zkušenosti a praktické dovednosti jsou výsledkem několika let práce v terapeutické školičce, kde měla možnost se setkat se skutečně náročnými výzvami, které práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami přináší.
Když jsme tedy končili provoz terapeutické školičky a otevírali jsme Mateřskou školu MANNAZ, Mia pro nás byla první volbou na místo pedagoga – průvodce dětí. Po dlouhém zvažování Mia toto místo přijala, se závazkem doplnění si odpovídajícího vzdělávání, aby vyhověla legislativním požadavkům. Pravdou ale zůstává, že v praxi je zcela bez debat kompetentnější než všechny další uchazečky, přicházeli se zájmem o tuto pracovní pozici a měli školu v oboru a nespočet dalších kurzů. Teorie je skvělá věc, ale praxi (zejména tak bohatou, jako má Mia za dobu 4 let v terapeutické školičce) skutečně nenahradí.
Mia je maminkou tří dětí, které ji naučily neuvěřitelné trpělivosti a toleranci. Je velmi empatická, pečující a starostlivá, nicméně ne na úkor důslednosti – Mia dokáže všechny děti „srovnat do latě“, a to s klidem, s úsměvem a s láskou 🙂 Na děti čeká každý den s otevřenou náručí, připravena je podporovat v jejich rozvoji.
Vystudovala střední školu se zaměřením na podnikání, ale oblastí jejího zájmu vždy byly děti, kterým se nakonec rozhodla věnovat i profesně.
Nyní se intenzivně vzdělává v Montessori pedagogice, a to jak na odborných kurzech, tak v rámci supervizí a návštěvami našich spřátelených Montessori mateřských škol, kde čerpá nové informace a inspiraci.
Odborné vzdělání, kurzy a semináře, které Mia absolvovala:
- Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky + zkouška profesní kvalifikace
- Zaškolení do metodiky Mannaz + pravidelné supervize
- Konceptuální učení – příprava dětí se SVP na vstup do školy
- Práce s impulzivním chováním a ADHD
- Úvod do problematiky PAS
- Od kousání k povídání – webinář
- Poruchy autistického spektra – webinář
- Rozvíjíme děti ve zrakovém a sluchovém vnímání od předškolního věku – webinář
- Dítě s poruchou pozornosti (ADHD, ADD) ve škole i doma – webinář
- Specifika smyslového vnímání u dětí s autismem
- Logopedická prevence v MŠ aneb podpora řečového rozvoje u dětí v praxi – Mgr. Kateřina Vondráčková
- Logopedická prevence v MŠ aneb podpora řečového rozvoje u dětí v praxi II. – Mgr. Kateřina Vondráčková
- Chůze po linii pro věk 3-6 let – Be Montessori, Mgr. Dita Dlouhá
- Děti se speciálními potřebami v MŠ – Be Montessori, Mgr. Barbora Janoudová, Mgr. Dita Dlouhá
- Metody a postupy podpory rozvoje dětské řeči v mateřské škole – Mgr. Kateřina Vondráčková
- Montessori refresh Praktický život – Be Montessori, Mgr. Dita Dlouhá a Mgr. Tereza Randáková
- Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole – Mgr. Kateřina Vondráčková
Pracovní zkušenosti, před nástupem do naší školky, Mia získala na těchto pozicích:
- Chůva v rodinách
- Výtvarnice – Smaltum s.r.o.
- Příprava svačinek pro MŠ
- Chůva v terapeutické školičce