psychický a fyzický stav dítěte umožňuje zařazení do předškolní péče, což znamená, že dítě je schopno aktivně absolvovat kompletní denní program školičky, včetně pohybu venku, který je mnohdy v délce několika kilometrů
zvládá odloučení od rodičů nebo je připraveno s tím začít pracovat
má základní návyky v sebeobslužných činnostech
je bez plen
má základní návyky při dodržování hygieny
samo pije z hrnečku
dokáže se samo najíst
je vedeno k samostatnému oblékání, u kterého spolupracuje a aktivně se zapojuje
je bez dudlíku ve školičce i doma, včetně spaní
reaguje na své jméno a dokáže splnit běžně užívané verbální pokyny
je patrná ochota ke spolupráci
dokáže respektovat řízenou aktivitu
umí se chvíli soustředit na vlastní práci – samostatně
nemá rušivé verbální projevy (týká se dětí se speciálními vzdělávacími potřebami) – zde bez výjimek, je to kritérium jednoznačně vyřazující dítě z přijímacího řízení
dokáže se bezpečně pohybovat v připraveném Montessori prostředí (sklo, keramika, přírodniny, velké množství kartiček a didaktických materiálů uspořádaných podle jasného řádu)
posadí se ke stolečku/na pracovní místo a vydrží chvíli na tomto místě sedět (ideálně samostatně pracovat)
je schopno absolvovat vycházku (je schopno samostatného pohybu, přijde/zastaví se na pokyn, neutíká)
splňuje legislativní požadavky týkající se vakcinace (prokazuje se lékařským potvrzením p provedené vakcinaci, kontraindikaci nebo imunitě – není vyžadováno u předškoláků)